DET DRAAR!

Skrivet av Mr & Mrs Holmstedt   -   Den
Nu så blev det drag i rören!! 
 
Jag stog uppe på taket och borrade med den tilltagne isborren, 
så länge jag pausade så dammsugade en polare ur den nygjorda sotluckan,
Tidåtgång: cirka 2h.
Resultat: nöjaktigt
 
 
Efter många om och men, så tog jag mod till mig 
och stoppade in telefonen i sotluckan och
avfyrade mobilkameran. Resultatet av borrandet bestod
av en grop i storlek med en kaffekopp. 
KANALSPEKTAKLET HAR EN KRÖK! 
 
Nåväl.. Vi provade med diverse olika spett för
att få knaprat bort boet som syns på bilden, utan
några större framsteg. 
 
 
Då slog det mej! Borrmaskin + gasslang + ståltråd av grövre modell = SUCCÉ! 
På cirka 4 röda minuter (montering av specialverktyg inräknat), så var vi 
igenom bebyggelsen i kanalen. Det är bra att vara eftertänksam, att tänka  
efteråt alltså. :)
 
Glädjen spred sej över hela grannskapet antar jag, för det hurrades och 
firades på vinden i detta ögonblick.. VI VAR IGENOM! 
 
 
Dröjde inte länge innan "sotarn" var i med lubban och borstade bort de sista kvistarna.
Han var dock så snabb så han fastnade nästan inte på bild överhuvudtaget.. 
Kom bara att tänka på uttrycket "nopeet lasit"! :D
 
 
Hehe, så fort gick det! 
 
 
Kommer nog bli riktigt mysigt med kakelugn i sovrummet sen! :) 
 
Blir en sväng via duschen, i hopp om att få lite sot
avlägsnat från min lekamen. 
 
Ja, glasburkarna finns kvar ännu i morgon en stund, ifall någon är intresserad! :) 
 
Snipp snapp snut, så tar vi kvällen. 
 
// Mr. Holmstedt

Kommentarer
Postat av: Lisbet

Vilken glädje!
Grattis till sotarn och alla andra inblandade.
Skön brasa ser det ut som.

2015-09-14 @ 22:04:35
URL: http://www.lisbet-carpediem.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback