Så småningom, så småningom.

Skrivet av Mr & Mrs Holmstedt   -   Den
Ja, vad skall man säga.. 
Ett dygn borde ha 8 timmar extra för att man skall hinna 
med jobb, renovering OCH bloggen. 
Tyvärr så känns det som att jobbet och renoveringen väger 
lite tyngre än vad bloggen gör... 
Men som jag skrev redan i första inägget, så uppdaterar jag/vi
när vi har tid. Och tiden har inte riktigt varit vår bästa vän den 
senaste tiden.
 
Så var det med den bortförklaringen, nu till något intressantare, 
nämligen lite allmän info om vad som hänt på Pilbacken sen sist! 
 
Spån. 12 STOORA säckar spån ligger nu i golven i våran mysiga
stuga.
 
En liten rolig historia från när vi senast var på tuman hand på spånrally.
Totala tiden blev ca. 1½ timme, varav 40 minuter gick åt att ta oss ur
spånhopsgropen (bring it on), ty där var det halt. Traktorer, hjullastare
och andra bilar hade varit där före oss och polerat nerfarten till en 
spegelblank finish, och där var vi, 2½ meter ner under normal marknivå
och knapprade oss på flinten..
Hur i hela friden blev det såhär? 
Nåväl, vi hittade en gruslåda, så vi grusade upp spår åt oss, och 
försökte offroada oss upp därifrån, men inte.
Efter en lååång halvtimme full av känslor,
så bestämde vi oss för att först försöka få bilen uppgnuggad
ur gropen, vilket gick rätt så bra.
Sen så spottade vi i nävarna, vässte tånaglarna och tog i utav
bara attan och drog upp släpvagnen med 2 smockfulla spånsäckar.
När vi nådde toppen av vad som kändes som Mount Everest, så tror jag 
nästan att hela byn hörde våra glädjetjut. Men nu är det nere i golvet 
i alla fall! 
 
Bergull. Kliar.
 
Brädor på golven. Hallelujah!
 
 
Sett från farstun in mot vardagsrummet. Här är jag där!
 
 
Här är jag inte där! En timme senare dock.
 
 
Vardagsrummet sett från sovrummet.
 
 
Så fort kamerakvinnan vänder ryggen till, så hittar jag och svärfar på bus.
Notera uretanlorten om ni vågar och kan.
 
 
Köksspetaklet. Härifrån "lånade" vi spån för att få lagt igen
golven i vardagsrum och sovrum. Beräknad återstående åtgång
av spån: 4 säckar.
 
 
 
Svärfar ståendes i vardagsrummet, och blickar ut över 
bergullsberget in i sovrummet. 
 
 
En lång historia kortfattat: dripp dropp.
Väntar på att få hem lite super-extra-extrem-kitt
för att täta mellan skorsten och plåttaket, som första hjälp.
Oroa er inte, jag var uppe på vinden och blåste uretan där jag
antog att det kom in vatten. Har inte kommit mera sen det! 
För säkerhets skull så låter vi badbunken stå kvar för att fånga 
eventuella droppar.
 
 
Med denna bilden så vill jag säga tack och godnatt, 
det är en dag imorgon också.
 
Och ja, om någon vill ha bättre bildkvalité, köp gärna
en kamera åt oss i julklapp! ;)
 
Som vanligt, lämna gärna en kommentar! 
 
//Mr. Holmstedt

Kommentarer
Postat av: Lisbet

Ni verkar ha så kul där ni knåpar ;

Er nalle har anlänt så den kanske kan pröva på att flytta in så småningom?

Svar: Jovisst!
Jasså, vi måste svänga in och hämta den nån dag då! :)
pilbacken.blogg.se

2015-12-09 @ 20:46:18
URL: http://lisbet-carpediem.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback